2017. január 25., szerda

Befektettem a Banana.fundba

Jo, a korábbi Compound.fund gazdája amilyen jól kezdte, olyan rosszul zárta az oldalt. Még egyszer, utoljára az ígéretének mérföldkövei az új fejleményekkel kiegészítve:

Az ígéretek a kifizetésre az alábbiak szerint alakultak:
  • a legutolsó egyenlegfrissítéskor, még 2016. augusztusában Jo, a program gazdája kérte, hogy aki nem akarja, hogy a teljes egyenlege ETC-ben legyen, amire ő most mindent feltett (megjegyzem, szerintem eleve hibásan), az kérje ki a pénzét ASAP, azaz azonnal és a másnapi frissítéskor teljesíti.
  • másnap ígérete ellenére nem volt frissítés, de kifizette a kisebb összegű pénzkikéréseket, de az enyémet például nem (1500 dollárnyi pénzt két fiókban), továbbá néhány pár dollárnyi pénzkikérést szeptember 9-én is kifizetett
  • a weblap a pénzkikéréskor legfeljebb 7 napos kifizetést ígért, ez hamar túlhaladottá vált
  • Jo addig a Compound.fund teljes fennállása alatt legfeljebb 20 napig várt egy egyenlegfrissítéssel, ez egyszer történt meg. Ezt a 20 napos határidőt most úgy lépte túl, hogy bezárta a programot.
  • közben viszont kivette a pénzt az ETC-ből és 50-50 százalékban BTC-be és XMR-be tette, de nem frissítette az egyenlegeket és nem teljesítette a kikért pénzeket sem. Ezt a szeptember 10-i Facebook bejegyzéséből derül ki.
  • Ekkor szeptember végére ígérte az egyenlegfrissítéseket, addig nyilván a kikért pénzeket sem fizeti ki.
  • Ezt a határidőt később újabb 2 hónappal meghosszabbította, így akár november végéig is várhatott vele. Többször is megígérte, hogy a Banana.fund indulásakor mindenkit kifizet majd, továbbá megígérte, hogy ha a piaci viszonyok lehetővé teszik, dupla összeget fizet majd ki, egyébként meg legalább annyit, mint a befizetés összege.
  • Végül 2017. január végéig ígérte a kifizetést. Az igazság az alábbi poszt kommentjében található meg: https://www.facebook.com/jo.cook.9678/posts/2192663377624675 . Itt Jo bevallja, hogy rossz ötlet volt nevetségesen volatilis (mozgékony) piacokon kereskedni. Ez szerintem kódolva azt is jelenti, hogy az a pénz már nincs meg, amit az egyenleg mutatott (a Compound.fund webcím időközben megszűnt, de Jo lezárta a weboldal közvetlen IP címét is: 158.69.119.133)
  • Aztán, ahogy az új Banana.fund-ba zuhantak a pénzek (Jo több mint 400 bitcoint (108 millió forintot) gyűjtött össze az előregisztráció során), a megszokottól eltérően, előre került a határidő: január első hetére. Jo végül el is indította a pénzt, de mikor? Amikor a bitcoin történelmi csúcson volt. Mire megkaptam, már 50 dollárral kevesebb volt az árfolyam, mint amikor kiszámolta az összeget és elindította.
  • Ez a pénz azonban hiba miatt nem jött át. Újra kellett kérni. Külön kértem Jo-t, hogy friss árfolyamon küldje a pénzt, ezt azonban ő figyelmen kívül hagyta és az 1000 dolláros árfolyamon átszámolva küldte újra akkor, amikor az árfolyam már csak 865, illetve 750 dollárt ért (a két portfóliómban más-más időpontban kaptam meg). Vagyis az 1042 dolláromból 718 dollár lett, az 542 dollárból pedig 422 (1140 dollár összesen), miközben a Compound.fundba összesen 1766 dollárt fizettem be. Tehát csak a befizetett összeg 65 százalékát, azaz kétharmadát kaptam vissza. A maradék egyharmadból 181 dollár veszett el a Compound.fundban a kereskedési árfolyamveszteségek hatására, ami normál működés. A maradék 445 dollár veszteséget viszont kifejezetten azért voltam kénytelen elszenvedni, mert Jo a lehető legrosszabb időszakban adta vissza a pénzt és amikor újraküldte, nem az aktuális árfolyán váltotta át a dollárt bitcoinba (senki sem kérte, hogy váltsa át), hanem a neki kedvezőbb, már nem érvényes magas árfolyamon küldte át.
  • Igen, a bitcoin árfolyama azóta visszatért a 900-as sávba, nekem azonban a Jo-tól kapott pénz jó része forintban kellett (sportfogadási befektetésbe), így 750 dollár körül kénytelen voltam realizálni a veszteséget, amit okozott.
Gondolhatjátok, hogy ezek után milyen finnyásan regisztráltam az új alapjába, a Banana.fundba, csak azért, mert az előregisztrálóknak kedvezményt ígért. Ezeket a bideket és már akkor sem és most sem értem, ráadásul kétféle bid van, egy előregisztrációs, meg egy foglalási bid. De azért adtam be a derekam mégis, mert Jo azt ígéri, a betett összeg minimum megduplázódhat. Azért Jo Compound.fund múltja alapján óvatos duhaj voltam, mindössze kb. 50 dollárt toltam be összesen a két portfóliómban.

A Banana.funddal tehát bővült a HYIP befektetéseim köre. Értem, hogy Jo piszkosul sok pénzt gyűjtött össze 400-nál is több bitcoin képében, de leginkább fogalmam sincs arról, mihez kezd majd vele, hiszen az oldal még nem indult el teljes funkcionalitásában, így csak ígéretek vannak.

A Banana.fund crowdfunding, azaz közösségi hitelezéssel, illetve célprojektek megfinanszírozásával foglalkozó oldal, s bár a P2P hitelezésről eléggé kedvezőtlen tapasztalataim vannak, hiszen a Bitbondon és a BTC Jam-on lenyúlták a pénzem, legfőképp brazilok, de a Banana.fund valószínűleg üzleti vállalkozásokkal fog foglalkozni. Amik persze ugyanúgy bedőlhetnek, még ha az ötlet jó és a szándék is. Arról meg végképp nem merek említést tenni, hogy a lóvét attól még le is nyúlhatják egy valamely álprojekttel, ha Jo nem figyel.

Szóval ez még nem tudom, hogy lesz. Mindenesetre mostantól a portfólióm része a Banana.fund is.

Aki még a nyitás előtt be akar fektetni, és foglalni a regisztráció során megszerzett helyét, annak pár órája van csak, hogy ezt megtegye, minimum 10 dollárral (0,0133 BTC). Ehhez be kell lépnie a Banana.fundba, be kell fizetnie a Dashboard képernyőről is elérhető "Fund your account balance with at least 0.01 btc - Deposit" linkre kattintva, ahol megkapja a BTC címét. Ha a pénz megérkezett, és megjelent az egyenlegen, akkor a Dashboardról a "Make a 0.0133 btc Pre-Bid - Pre-Bid" linken elérhető képernyőn csak egyszerűen meg kell nyomnia az erre szolgáló lila gombot, s a befektetés megtörténik, levonva az egyenlegből.

A Dashboardon a "Make a 0.01 btc reservation Bid" linken lehet megtenni a másik 0,01 BTC befizetést is, ami kb. 10 dollárral ér fel.

Így jön ki a 20 dollár. Aztán a folytatást meglátjuk majd..

2 megjegyzés:

  1. Egyébként nem igazán értem mi ez nagy hype Jo körül. Amennyiben nem csal az emlékezetem ő volt a Paidverts adminja ahonnan angolosan távozott rengeteg bitcoint lenyúlva pendriveokon... Miért hisznek neki az emberek, ez a kérdés ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan csapjunk már össze egy ilyen Zarfund remake-et, ott nem kell lopni ahhoz, hogy adminként jól járj!
      A lelkiismeret is tiszta marad. :)

      Törlés